6 maart 2015

Paul Klee's Grijze feniks 2.0

Tekenpen op papier

Een dag later heb ik uit mijn hoofd de grijze feniks 
nogmaals getekend,
 deze is een beetje veranderd in een figuurtje 
dat van mij zou kunnen zijn... 
met duidelijke inspiratie natuurlijk!

Grafietpotlood op papier.
Links; Grijze feniks van Paul Klee.

Ik las in de Flow een stukje over kijken zonder te denken,
daarin stond de techniek van Betty Edwards 
waarbij je een tekening pakt, die omkeert en dan natekent.
Het is dan vooral een oefening in kijken,
als je iets vanuit normaal perspectief natekent,
gebruik je vooral je linkerhersenhelft, je neemt dan
ook al je eigen ideeën mee in de tekening.
Teken je iets ondersteboven na, wordt vooral je
rechterhersenhelft aan het werk gezet, waardoor je
echt goed kijkt.
Dat vond ik zo'n interessant gegeven, dat ik het 
meteen uit wilde proberen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je een reactie wilt plaatsen selecteer dan altijd iets bij "reageer als" anders wordt het niet geplaatst. Heb je geen account? Gebruik dan "anoniem".
Je naam mag wel onder de opmerking, want ik vind het natuurlijk leuk om te weten van wie het komt!
Door op "publiceren" te klikken wordt het bericht geplaatst.